Ana Sayfa
Bildiriler
Yazım Kuralları

YAZIM KURALLARI

  1. Genişletilmiş bildiri özetlerinin yazım dili Türkçe’dir.
  2. Gönderilen bildiri formatı MS Office Word (*.doc, *.docx) formatında olmalıdır.
  3. Genişletilmiş özet; başlık, kısa özet, abstract, giriş, kavramsal çerçeve, araştırma yöntemi, bulgular ve sonuç ve öneriler kısımlarından oluşmalıdır.
  4. Kısa özet Türkçe, en fazla 150 kelime, 10 punto, tek satır aralığında, iki yana yaslı olarak yazılmalı ve satır başı girintisi verilmemelidir.
  5. Bildiri metni, 11 punto, tek satır aralığı ve iki yana yaslı olarak yazılmalıdır. Sayfa düzeni; Sol: 3 cm, Sağ: 3 cm, Üst: 3 cm ve Alt: 3 cm olmalıdır.
  6. Bildiri başlığı; büyük harflerle, sayfaya ortalanmış, koyu/bold ve 14 punto ile yazılmalıdır.
  7. Birinci düzey başlıklar; büyük harf, sola yaslı, koyu/bold ve 14 punto ile yazılmalıdır.
  8. İkinci düzey başlıklar; sola yaslı, İlk harfleri büyük, 13 punto ve koyu/bold yazılmalıdır
  9. Üçüncü düzey başlıklar; paragraf başı kadar girintili, yalnızca ilk sözcüğün ilk harfi büyük, 12 punto ve koyu/bold yazılmalıdır.
  10. Genişletilmiş bildiri özeti, kaynakça hariç 2000 – 3000 kelime uzunluğunda olmalıdır.
  11. Tablo ve şekiller, metin içerisinde akışta olması gereken yerde verilmelidir. Tablolar ayrı, şekiller ayrı olmak üzere kendi içlerinde çalışma başından sonuna kadar numaralandırılmalıdır. (Tablo 1. Tablonun Adı ve Şekil 1. Şekilin Adı gibi). Tablonun veya şeklin altında alındığı kaynak var ise mutlaka belirtilmelidir.
  12. Bildirilerde metin içi atıf gösterimi ve kaynakça APA 7 kurallarına uygun olarak yapılmalıdır.
  13. Kaynak gösterim kılavuz linki
  14. Bildiri yazar bilgisi/bilgileri unvan, ad-soyad, varsa kurum adı ve e-posta şeklinde verilmelidir.